Zsibbadás és fájdalom a könyökízületben. Mi okozhatja a könyök fájdalmát? - fájdalomportákocoshorgaszto.hu


Teniszkönyök tünetei és kezelése

A kellemetlen tünetek pontos okának kiderítése hosszú ideig eltarthat, holott az esetek többségében csak néhány apró dologra kéne odafigyelnünk, hogy elkerüljük a bajt. A felső végtag-problémák a váll, kar, beleértve zsibbadás és fájdalom a könyökízületben alkar, könyök, csukló, kéz és ujjak területén alakulnak ki, de kisugározhatnak a nyaktájékra is.

Derék, hát fájdalom

A tünetek széles skálán helyezkednek el, okozhatnak például gyengeséget, fájdalmat, merevséget, bizsergést, zsibbadást, görcsöket illetve duzzanatot.

A porckopás vagy az ízületi arthritis alapvetően a szervezetben lévő gyulladások vagy épp a korral járó degeneratív folyamatok miatt jönnek létre.

Teniszkönyök 5 oka, 4 tünete, 9 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Más betegségek viszont, mint például az ínhüvelygyulladáskézzsibbadás, alagút-szindróma inkább a munkaképes, dolgozó generáció tagjait érintik. Mi okozhat karfájdalmat?

zsibbadás és fájdalom a könyökízületben ízületi fájdalom az időjárástól

Rossz kéztartás A csukló a kézzel egyvonalban elhelyezkedve működik a legkényelmesebben. Ha azonban a csuklót tartósan kicsavarodott, meghajlott helyzetben használjuk, például rossz gépelési- vagy egérhasználati technika következtében, ráadásul sem a könyökünket, sem az alkarunkat nem támasztjuk alá, akkor az egész alkarunk és vállunk terhelődik.

Mi okozhatja a könyök fájdalmát?

Folyamatos, monoton munkavégzés Egyirányú terhelés hatására túltermelődhet az ízületi folyadék, feszülő, szúró érzést okozva, valamint megvastagodhat az ínhüvely fala, ami gátolja a végtag mozgatását.

Intő jel lehet, ha az adott végtag hamar elfárad, majd eleinte múló fájdalom jelentkezik. Előfordulhat görcsös feszülés, zsibbadás is, attól függően, pontosan mit érint a gyulladás.

zsibbadás és fájdalom a könyökízületben

Megerőltető munka Előfordulhat, hogy hirtelen nagy erőkifejtés vagy emelés közben olyan húzódás vagy mikrosérülés alakul ki az ínakban, idegekben vagy izomban, hogy azok begyulladhatnak, s ez a jelenség hosszú ideig gátolhat minket munkánkban.

Épp ezért ne emeljünk, és ne használjunk túl nehéz tárgyakat a munkavégzéshez. A mozdulatokat készítsük elő, ha szükséges, kérjünk segítséget. Ha mégis olyan munkakörben dolgozunk, ahol szükségszerűen nehéz tárgyakat kell kezelnünk, használjuk rugalmas szorítókötést.

Golfkönyök áttekintés

Hogyan óvjuk meg magunkat? A számítógépen dolgozóknak érdemes óránként szünetet tartaniuk. Mozgassuk át csuklónkat, vállunkat, nyakunkat. A nyakizmok megerősítése mellett a váll és a vállöv izmainak megerősítése is roppant fontos. Nemcsak az ízületek merevségét és ezzel együtt a fájdalmat szünteti meg, hanem védi a könyökízületet is.

Ennek az az oka, hogy a gyenge váll növeli a nyomást a könyökön és a csuklón. Az alkar és csukló legyenek alátámasztva.

Fájdalom és zsibbadás keveréke

Szerencsére ma már rengetegféle egérpad, csukló- és kartámasz közül választhatunk. A monitor felső széle legyen szemmagasságban, a billentyűzet helyezkedjen el úgy az asztalunkon, hogy a vállunkat lazán leengedhessük, al- és felkarunk nagyjából 90 fokos szöget zárjon be.

zsibbadás és fájdalom a könyökízületben

Hogyan óvjuk meg kollégáinkat? Zsibbadás és fájdalom a könyökízületben alkalmazottaink egészségére például azáltal, hogy támogatjuk az ergonómiát akár az irodabútorok, akár a rendszeres tájékoztatóprogramok segítségével.

Továbbá biztosítsunk lehetőséget a rendszeres testmozgásra akár a munkahelyen, akár a munkahelyen kívül. A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.