Ízületek vízszintes rúdból. AZ ALAPVETŐ GUGGOLÁS


Dávid Enikő Így előzd meg a túrázás közben előforduló sérüléseket A mély guggolás tényleg árt a térdízületeknek?

Vállfájós vagy? Így nyomj fekve!

És a fej előre vagy felfelé nézzen a gyakorlat közben? Most kiderül.

  1. Klasszikus erőgyakorlat, az erőemelés egyik alapeleme, melynek végzése során intenzíven tudunk nagy súlyokkal dolgozni.
  2. Már megint ez a rohadt testedzés.
  3. Avokádó az artrózis kezelésében

A guggolás az egyik legegyszerűbb és legalapvetőbb, a csípőízület röntgenfájdalma egy meglehetősen összetett mozdulat: sok az izmok és ízületek közötti kölcsönhatás, és elég könnyű rosszul csinálni. A gyakorlat helyes ízületek vízszintes rúdból ebben a cikkben mutattuk be, most pedig eloszlatunk néhány gyakori tévhitet, amik talán téged is elrettentettek a guggolástól.

Tévhit 1: vízszintesig ízületek vízszintes rúdból guggolni Ha megnézzük, egy gyerek számára milyen kényelmes a mély guggolás, egyből gyanússá válhat, hogy ízületek vízszintes rúdból teljesen természetes pózról van szó. Csakhogy az évek során, ahogy megtanulunk órákon át az íróasztalnál meg a kanapén ücsörögni, megfeledkezünk ezekről a mozdulatokról — olyannyira, hogy idővel el is veszítjük azt a mobilitást és flexibilitást, amivel születtünk.

ízületi gyulladásos gyógyszerek áttekintése piridoxin gyógyítja az ízületeket

Nem csoda, ha sokan furcsának, természetellenesnek érzik a guggolást, és ezt még meg is erősíti egy-egy széles körben elterjedt félreértés.

Ebből logikusan azt a következtetést vonhatjuk le, hogy nem szerencsés a vízszintesnél megállítani a guggolást, hogy a térdnek ne kelljen tartania a legnehezebb pozíciót.

fekvenyomás

Tévhit 2: a térd nem mehet a lábfej elé Ez az elmélet abból a vizsgálatból származik, amelyik szerint guggolás során a térdekben keletkező feszültséget az alsó lábszárak függőleges helyzete csökkenti a legnagyobb mértékben. A vizsgálatban azonban csak a térdízület kétdimenziós modelljét figyelték meg, a felülről ható erőkre, a csípőre és a bokákra mint meghatározó tényezőkre nem tért ki a tanulmány.

Irodalomjegyzék Fekvenyomás Az es évek óta a fekvenyomás vált a legszélesebb körben ismert erőgyakorlattá, amely a súlyzós edzést ha úgy tetszik, a gyúrást leginkább reprezentálja. Helyesen végezve az alkalmazható jelentős súly következtében vitathatatlanul a felsőtest erejére legnagyobb hatással lévő gyakorlat.

Egy két méter magas, ritka hosszú lábszárú egyén mégis hova tegye a lábait, amikor elkezd ereszkedni? Nem tud hátra beguggolni, különben felborul.

ízületek vízszintes rúdból

A fizika törvényeit nem tudod felülírni, ezért normális, hogy előre fog menni a térded, és ha megvan hozzá a megfelelő bokamobilitásod, akkor semmi baj nem történhet. Guggolásnál a testsúlynak ízületek vízszintes rúdból kell oszlania a lábfejen, nem jó, ha előrebillensz. Miközben a térded hajlítod és lefelé ereszkedsz, hajlítsd a csípőd és told hátra a feneked — mintha egy székre akarnál leülni. Ha a rúd súlypontja átkerül a gerinced mögé vagy a tested elé, ennek az egész rendszernek, amit a tested és a rúd együtt alkot, ízületek vízszintes rúdból súlyközéppontja is máshova kerül.

Ha pedig a súlyközéppont nagyon kimozdul középről, akkor vagy fenékre ülsz, vagy előreborulsz.

Vállfájós vagy? Így nyomj fekve!

Ez önmagában meghatározza azt, hogyan mozog a csípőd bizonyos mértékig. Tévhit 3: fel a fejjel! Lehetőleg ne hallgass azokra, akik szerint guggolás közben a nyakat hátra kell billenteni, a nyaki extenzió ugyanis komoly károkat tud okozni — figyelmeztet a szakember. Az elgondolás mögött az a logika áll, hogy guggoláskor a nyak hátrabillentése működésbe hozza a kiegyenesítő reflexeket. Ugyanakkor, ha valaki nagy súlyokkal dolgozik és közben hátrabillenti a fejét, akkor hatalmas nyomás kerül a nyaki gerinc csigolyáira.

IME, AMIT ERRŐL A HATÉKONY ÉS KÖZKEDVELT GYAKORLATRÓL TUDNUNK KELL

Ez a megfelelő fejtartás, amelynek során automatikusan összehúzódnak a hát alsó izmai, hogy a gerincet biztonságos helyzetben tartsák. A felfelé nézés egyensúlyi problémákat okozhat, a lefelé nézés pedig görbíti a hátat, úgyhogy ezeket mindenképpen kerüld!

hepatitis és ízületi fájdalmak

Ne maradj le semmiről!