A lábízület fáj a futás után. Repedt csontok


Szabó Eszter Így lesznek tökéletesek a tojásételek — íme az alapszabályok A jó idő beköszöntével egyre többen húzzák fel a futócipőt, köztük olyanok is, akik a téli hónapokban nem, vagy csak alig mozogtak.

A lelkesedés érthető, és maga az elhatározás is nemes, de a szekértő szerint csak alapos előkészítés után és megfelelő felszerelés birtokában érdemes belevágni, ha nem szeretnénk, hogy sérülés vagy valamilyen nehezen kezelhető betegség legyen a vége. Március környékén már biztos te is érzed, jó volna valamit tenni azért, hogy fittebb és egészségesebb lehess.

Általános szabályok

Egyre többször van jó idő, gyakrabban jut eszedbe, hogy itt az ideje a tavaly felfüggesztett szigetkörök vagy a város szélén kocogás folytatásának? Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeuta tanácsai segíthetnek neked is, hogy a hirtelen tavaszi nekibuzdulás ne fordítva süljön el.

Mi baj lehet? Serkentőleg hat a vérkeringésre, javítja az oxigénfelvételt, kiemelkedően jó hatással van a kedélyállapotunkra, sőt segítheti az alakformálást is.

a lábízület fáj a futás után

A sok pozitívumot viszont nem adják ingyen: a futás, még ha óvatos is, a szervezet számára kifejezetten megterhelő mozgásforma. Bár a sérülések vagy sérv kialakulásának kockázata a hosszabb távokon nő meg igazán, a gerinc nem megfelelő terhelését tekintve épp a rövidebb távokat megcélzó hobbifutók vannak nagyobb veszélyben, hiszen ők jellemzően nem gondolják túl az előkészületeket, és a szezon kezdetekor a lábízület fáj a futás után stresszt jelenhet a testük számára az előkészítés nélküli terhelés.

Sokan azt gondolják, hogy kilométer nem nagy ügy, de a talajreakciós erő egyetlen kilométeren is ugyanúgy hat, emeli ki a szakértő. Míg a komolyabb távokon futók jellemzően az előkészületeket, a felkészülést és a nyújtást is komolyabban veszik, a hobbifutók között többen vannak olyanok, akik a kocsiból kipattanva rögtön futni kezdenek, ezzel viszont komoly egészségügyi kockázatnak teszik ki magukat.

Hogyan terhel a futás? Futás közben a talajra érkezéskor történő ütközés, illetve a haladás irányába tett mozdulatok megterhelik a csigolyákat, melyeket a becsapódással járó erő is károsíthat. Ezek az ártalmak jelentősen kisebbek, ha erős a gerincet stabilizáló izomzat az úgynevezett izomfűzőés jó állapotúak, hidratáltak a porckorongok vagyis az edzett vázizomzatú sportolók teste kompenzálja ezeket a hatásokatde kevésbé edzett futók esetében ez nem mindig van így.

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól?

Ilyenkor könnyen bajt okozhat az átgondolatlan edzés. Előfordulhat ugyanis, hogy a stabilizálni a lábízület fáj a futás után felületesebb izmok bekötnek, ezzel viszont még nagyobb kompressziót hoznak létre az ízületeken. Ilyenkor a futást követően, már a nyugalmi helyzetben is jelentkezik a deréktáji fájdalom, szúró- és merevségérzet hátul a keresztcsont felett.

Jóga futóknak és sportolóknak - 30 perc nyújtás, kimozgatás a mindennapokra

Kik ne fussanak inkább? A gyógytornász szerint óriási hibát követnek el sokan, amikor akár nagyobb súlyfelesleggel, kondíció nélkül kezdik úgy az életmódváltást, hogy egyszerűen elindulnak kocogni. Úgy véli, hogy ha nagyobb túlsúllyal szeretnénk életmódváltásba kezdeni, először az étkezésünket érdemes a lábízület fáj a futás után, emellett esetleges belszervi, hormonális vizsgálatokat kell elvégeztetni, és csak ezután lehet a mozgásprogramra is rátérni.

És ez utóbbit is csak fokozatosan!

ízületek fáj a lábak a kéz könyökízületi elmozdulása

Szakértőnk a nagyobb súlyfelesleggel küzdőknek a futás helyett a rendszeres, tempós sétát javasolja. A túlsúly ráadásul nemcsak a gerincre, de testünk összes ízületére nézve jelentős kockázati tényező, így egy rosszul megválasztott sporttevékenység nemcsak gerinctáji problémákat, de térd- vagy bokasérüléseket is okozhat.

Mi hajlamosít a betegségre?

A gerincproblémák egyes fajtáinál szintén ellenjavallt a futás. Ezek főleg a kisízületi kopásos betegségek, a porckorongsérv, a gyulladásos állapotok, műtét utáni rehabilitációs időszak. A rendszeres futás megkezdése előtt mindenképpen érdemes szakértővel orvossal, gyógytornásszal konzultálni.

Almásy Csilla gerincterapeuta, Fotó: Almásy Csilla Gerinckoncepció Szintén gyakori, hogy szülés után az anyukák is futással állnának neki a testsúly- testképrendezésnek.

  • Futósérülések kezelése
  • Térdfájás Nincsenek megjegyzések A mindennapi rendszeres mozgás egyik legkönnyebben elérhető formája a futás.
  • Méhnyak-csontritkulás kezelésére szolgáló gyógyszerek kezelése
  • A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség.
  • Mozogj rossz szokásoktól mentesen.
  • Térdfájás futás után | Harmónia Centrum Blog

Ez szintén nem a legjobb ötlet. A nemrég szült édesanyák izomfűzője még az átlagemberekénél is gyengébb, sokszor alulműködő, hiszen a várandósság alatt a hasizmok nem tudtak normál módon működni. A szakértő nekik azt javasolja, hogy előbb egy hónapos, szülés utáni regenerációs programot végezzenek el, majd utána kezdjenek el újra futni — ha ugyan tudnak majd… Az inkontinenciával akaratlan vizeletcseppenéssel küzdő hölgyeknek például sajnos teljesen le kell mondaniuk a futásról. Futás és inkontinencia Az  inkontinencia abszolút kontraindikálja a futást, mert ez a mozgásforma felerősítheti a tüneteket.

Leggyakrabban az ún. Sok esetben gátizomtornával szépen rendezhető ez a probléma, ameddig azonban fennállnak a tünetek, semmiképpen ne fussunk!

Miért fájhat a lábszárad, ha futsz?

Ha pedig sajnos nem kezelhető az inkontinencia, akkor próbáljunk végleg búcsút mondani a futásnak, helyette válasszunk más, kevésbé megterhelő mozgásformát. Mit tehetünk, hogy minimalizáljuk a károkat? A megelőzés mindig jobban megéri, mint valamilyen már kialakult betegséggel orvoshoz, gyógytornászhoz járni.

a lábízület fáj a futás után áttekintést az ízületi gyulladáscsökkentő nanoról

Nagyon fontos, hogy mindig figyeljünk a testünk jelzéseire, ne bagatellizáljuk el, ha valami itt-ott jelez, feszül, lüktet. Az ilyen jelzések mindig valamilyen szöveti fáradásra, túlterhelésre utalnak, ilyenkor még hatékonyan közbe lehet lépni.

Így fuss, hogy ne tedd tönkre az ízületeidet! Gyógytornász tanácsai

Persze bírják a szövetek egy darabig az ilyen állapotot, de aztán kamatostul nyújtják be a számlát, emeli ki a szakértő. Tehát érdemes már az első jeleknél masszőrhöz, terapeutához, gyógytornászhoz fordulni egy kis gyorssegélyért!

Nem mindegy az sem, hogy hol és miben futunk. Korábban az volt a javaslat, hogy csak puha, természetes talajon fussunk, mert a beton árt az ízületeknek.

Futósérülések kezelése

Természetesen az ütközések miatt valóban más erők hatnak a földúton, mint a betonon, de ma már a professzionális futócipők is nagy segítséget jelentenek a betonon futóknak is. A jól felkészített mozgásrendszer és a profi cipő együtt a nyerő. Fontos, hogy a felkészülés is annak megfelelő legyen, amilyen terhelésnek ki lesz téve a testünk.

Az alapgyakorlatokon túl teljesen másmilyen felkészülés kell a terepfutáshoz, másmilyen a hosszabb távokhoz, megint másmilyen a sprinthez. Kiemelkedően fontos, hogy az edzésmunka, az alapozás illeszkedjen a későbbi terheléshez.

Térdfájás futás alatt és utána

Fontos az is, hogy futástól függetlenül is igyekezzünk izmainkat, szöveteinket ruganyosan, mozgékonyan, ízületeinket pedig mobilisan tartani, a gerinc körüli izmainkat is fejlesszük! Melegíts be, nyújts jól, hogy elkerüld a sérüléseket!

  • Ízületi fájdalom, milyen betegségek lehetnek
  • Csípő-tünetek kezelésének coxarthrosis
  • Futósérülések kezelése Szerző: futanet.

Fotó: www. Nem árt az adott sport technikáját is tökéletesíteni, mielőtt belevágunk — bármilyen furcsa, még a futásnak is megvan a maga technikája.

A futásról

A rendszeresen nagyobb terheléssel járó futások, sportok esetén legyenek regeneráló edzések is beiktatva a heti programba: egy-egy jógaóra, mobilizáló óra, hengerezés nagyon sokat tud segíteni a komolyabban sportolóknak is.

A fenti tanácsok figyelembe vételével, fokozatossággal, a lábízület fáj a futás után életkori, egészségügyi és testalkati sajátosságaink figyelembevételével komoly problémákat előzhetünk meg. Ne maradj le semmiről!